The Moment Your Skin Changed. Forever.

Wanneer producten van Dermalogica in aanraking met de huid komen, gebeurt er iets bijzonders. Een gezonde, mooie huid, krijgt dan een andere betekenis.
Dermalogica is niet voor niets wereldwijd de eerste keus van professionele skin care therapists en consumenten. Waarom? Omdat Dermalogica zich al 25 jaar met hart en ziel wijdt  aan opleidingen, innovatie en professioneel advies. Met als doel: voor iedereen een gezonde mooie huid. Dermalogica gebruikt daarvoor geen advertenties, luxe verpakkingen, valse beloftes en trends.

Opleiding staat voorop

Het Dermalogica verhaal begint in 1986, maar de grote verandering in de industrie begon in Los Angeles, rond 1983. Jane Wurwand, een skin care therapist (schoonheidsspecialiste), opgeleid in Engeland en totaal onbekend met de Amerikaanse wereld van “beauty therapists”, kwam tot de ontdekking dat vervolgopleidingen voor gezicht- en lichaamsbehandelingen niet bestonden in Amerika. Haar eigen opleiding was intensief en heel volledig geweest en ze merkte dat Amerikaanse beauticians een veel minder goede scholing kregen en ook door consumenten niet werden gerespecteerd. Jane Wurwand wilde daar wat aan doen. Ze begon een opleidingsschool in Californië onder de naam The International Dermal Institute (IDI). Haar school was voor gediplomeerde skin care therapists die hun kennis wilden vergroten en zo beter konden concurreren met andere skin care therapists. Vandaag de dag wordt het IDI gezien als de top voor postgraduate opleidingen op het gebied van gezicht- en lichaamsbehandelingen. Het IDI heeft wereldwijd meer dan 40 vestigingen.

Het ontstaan van Dermalogica

Jane Wurwand  kwam er al snel achter dat er geen productlijn op de markt was die aansloot op haar opleiding en die volledig gericht was op een gezonde huid, en niet op “beauty” (een roze crème in een mooi potje). Dus ging ze haar eigen producten ontwikkelen en zo werd In 1986 Dermalogica geboren. Haar visie was duidelijk: ze wilde producten die de huid verbeteren en gezond maken, zonder  irriterende stoffen en ingrediënten die de huid kunnen verstoppen en puistjes kunnen veroorzaken, zoals lanoline, gedenatureerde alcohol, kleurstoffen en parfum. Daarnaast moest Dermalogica alleen te koop zijn bij gediplomeerde skin care therapists die hun vervolgopleiding aan het International Dermal Institute hadden gevolgd. Dermalogica zorgde voor een geweldige opschudding in de beauty industrie door huidverbetering en een gezonde huid boven beauty en glamour te stellen.  Naast het weglaten in de producten van gangbare irriterende ingrediënten introduceerde Dermalogica nog een nieuw element, de gespecialiseerde kennis van de professionele skin care therapist. Dermalogica producten worden in de V.S. geproduceerd, ze worden niet op dieren getest en ze worden alleen verkocht via instituten waar door Dermalogica opgeleide professionele skin care therapists advies en behandelingen geven. Dermalogica is  een zelfstandig (familie) bedrijf  (valt niet onder een moedermaatschappij, heeft geen investeerders) en heeft als voornaamste doelstelling: opleiding en research. Het is van een eenvoudige kleine ruimte in Marina del Rey uitgegroeid tot een complex van 145.000 m2 in Los Angeles. En het heeft in 50 landen eigen vestigingen. Dermalogica’s visie is altijd dezelfde gebleven: een gezonde huid dankzij een professioneel opgeleide skin care therapist.

Ken uw huid

Uw eigen huid kennen is een eerste vereiste voor een gezonde huid uw leven lang. De eerste stap daartoe moet een bezoek zijn aan een professionele skin care therapist. Dat is niet zo moeilijk, want er zijn er maar liefst 75.000 in 50 landen, waaronder uiteraard ook Nederland, dus er moet er wel een bij u om de hoek zitten. Een Dermalogica skin care therapist beschikt over Face Mapping, een unieke methode om uw huid, zone voor zone in kaart te brengen. De skin care therapist kan u een advies op maat geven hoe u de huid moet verzorgen.

Dermalogica is niet schattig!

En ook niet mooi, luxueus of vertroetelend. Dermalogica is een no-nonsense merk dat zich volledig richt op een gezonde huid. De verpakkingen zijn niet ontworpen om bij je badkamer te passen. Nee, Dermalogica besteedt haar tijd aan het uitdenken van nieuwe, hightech, effectieve formules. Dermalogica gebruikt nooit gangbare ingrediënten als minerale oliën, lanoline, chemische kleur- en geurstoffen. Dat doet Dermalogica niet, omdat die stoffen slecht zijn voor de huid. Dermalogica kiest voor ingrediënten waarvan bewezen is dat ze werken. Dat bewijs wordt geleverd door de ruim 75.000 skin care therapists over de hele wereld die er iedere dag effectief mee werken. Het wordt tijd dat u alles over uw huid te weten komt. Ga daarvoor naar Dermalogica’s  Speed Mapping online. U krijgt een advies op maat over hoe u de huid moet verzorgen en met welke producten. Voor een gezonde huid, uw leven lang!